Refusjon:

Kjøpte billetter refunderes ikke.

Bestilling til grupper over 10 på våre hjemmesider:

Folketeateret tar forbehold om tilgjengelighet av billetter og andre produkter som bestilles. Folketeateret garanterer først levering av de bestilte varene når vi har sendt en egen mail med bekreftelse på at en bestilling er mottatt og OK. Automail om at bestillingen er mottatt gjelder ikke som bekreftelse.

Billetter må forhåndsbetales så snart som mulig etter at bestillingen er bekreftet. Billetter kan betales i vår billettluke med kontant eller kort. Vi kan også ta i mot kortopplysninger og belaste kortet over telefon. Ved kjøp av 20 billetter eller flere kan vi tilby fakturering mot et ekspedisjonsgebyr på kr. 89,-. Reserverte billetter som ikke betales innen avtalt frist kan bli avbestilt uten videre varsel.

Hvis du er usikker på noe rundt din gruppebestilling og betaling av denne e.l., ta kontakt med oss på telefon 21 09 65 00 (man-fre 10-16) eller benytt meldingsfeltet i bestillingen.

Bytting av dato:

NB! I forbindelse med Korona er det fra april 2020 dessverre redusert mulighet til å bytte dato. Dette gjelder alle forestillinger som er rammet av begrensinger på antall og eller avstand.

Ved kjøp av under 10 billetter er vi behjelpelige med å bytte dato.

NB! Følgende betingelser gjelder: Man kan kun bytte til en tidligere forestilling. Vi tar også forbehold om ledig kapasitet på ønsket dato for bytte. Dersom det kun er ledig kapasitet i en rimeligere billettkategori vil differansen ikke bli refundert. Dersom det ikke er ledig kapasitet på noen tidligere forestillinger, kan vi ikke tilby bytte.

Ved bytte av dato tilkommer det en ny serviceavgift pr. billett som skal byttes. Ny serviceavgift MÅ betales for at byttet skal gjennomføres, og dette må skje snarest mulig og alltid før opprinnelig forestilling. Det er kundens ansvar at gebyret blir betalt i god tid slik at opprinnelige billetter kan slippes opp for salg.

NB! Man kan kun bytte til samme produksjon, og det er kun personen som har kjøpt billetten(e) som kan bytte billettene.

Slik går du frem for å bytte: Kontakt vår billettluke på e-post (billettluken@folketeateret.no), det er ikke mulig å kun ta det på telefon. Husk å skrive følgende i e-posten. Ordrenummer og dato/klokkeslett på den eksisterende bestillingen, dato, klokkeslett til den forestillingen man ønsker å bytte til. Vi gjør oppmerksom på at det i travle perioder kan ta noen dager før man får svar på dette. Nye billetter kan kun sendes til den e-posten som de originale billettene ble sendt til eller hentes ut i vår billettluke av kjøper som må legitimere seg.


Avlysninger:

Dersom en oppsatt forestilling skulle bli avlyst, vil publikum ha krav på refusjon av kjøpte billetter. NB! Serviceavgiften refunderes ikke. Det regnes likevel ikke som avlysning at forestillingen flyttes til et annet nærliggende sted eller spilles på et senere tidspunkt. I slike tilfeller kan kjøpt billett benyttes til en slik forestilling.

  • Dersom billettene er kjøpt på nett eller via Eventims callsenter, kontakt Eventim på 21 95 92 00.
  • Dersom billettene er kjøpt i Folketeaterets billettluke eller gruppesalg, må du kontakte oss på billettluken@folketeateret.no

Force Majeure

Folketeaterets forpliktelser og arrangørs forpliktelser overfor billettkjøperne i Kjøpsvilkårene, herunder også arrangørs ansvar for gjennomføring av arrangementet, inkludert billettkjøpers eventuelle rett til refundering og erstatning/prisavslag, bortfaller dersom arrangementet helt eller delvis rammes av en Force Majeure situasjon før eller under arrangementet (med Force Majeure menes årsaker som er utenfor Folketeaterets og/eller arrangørs kontroll som arrangøren eller Folketeateret rimeligvis ikke kunne tatt i betraktning eller å unngå eller overvinne følgene av , eksempelvis, og ikke uttømmende: krig, opptøyer, terrorisme, større sykdomsutbrudd, brann, flom, streik, vær, nasjonale sikkerhetspålegg eller instrukser fra nasjonale eller lokale myndigheter.